Case “Meer rendement gewenst”

de klant is koning zolang we winst maken

Informatie over de case

De vraag:
“We willen meer renderende klanten”

Essentie:
we geven teveel weg en zijn bang om klanten te confronteren met onze voorwaarden

Centrale thema:
ik mag voorwaarden stellen om winstgevende samenwerking te creëren

Het programma

Tweedaagse training op locatie om belemmerende overtuigingen versus veranderen helder te krijgen, inclusief een sessie met de “politie onderhandelaar” om persoonlijke weerstand te ontdekken
Online platform gelanceerd voor het delen van ervaringen en het voorleggen van praktijk cases/vraagstukken t.b.v. het samen vinden van oplossingen
Een dag training met de leiding om de feedback en inzichten te vertalen naar constructieve randvoorwaarden voor “anders en beter werken”
“Coach the coach” training voor leidinggevenden en (informele) teamleiders t.b.v. het voortzetten en stimuleren van de (meer assertieve) wijze van werken met klanten.
Training “Oplossingsgericht verkopen en onderhandelen” voor alle verkoop buitendienst medewerkers.
Kwartaal meetings/sessies voor het evalueren van de resultaten en het delen van succesvolle voorbeelden.
Coaching van de leidinggevenden (2 sessies van 2 uur pp) t.b.v. borging van het trainingsresultaat in de praktijk.
Avondsessies met binnen- en buitendienst om “de waarheid” op tafel te krijgen; wat kan beter/anders en wat kunnen we doen om elkaar daarin te helpen.

Het resultaat welke behaald is

Minder klanten maar meer winst
Outsourcing van enkele diensten en producten
Ziekteverzuim binnen de verkoop-binnendienst 20% gedaald.
Acquisitie- en accountplannen voor het nieuwe jaar goed en concreet onderbouwd
“Happy people”